niedziela, 6 września 2015


Kalkulator napisany z pomocą BDD (Behavior-driven development)Postawiłem sobie za cel napisanie kalkulatora przy użyciu metody BDD a wynikami mojej pracy chcę się z wami podzielić. Kalkulator ten będzie zachowywać się jak ten pokazany na obrazku. Ja mam jeszcze taki w domu - ma chyba już 20 lat. Ten, który tutaj zaimplementuje będzie posiadał, tak jak ten oryginalny, kilka dziwnych zachowań takich jak na przykład: przy każdym ponownym wciśnięciu "=" liczba na wyświetlaczu będzie się zwiększać o jeden jeśli wcześniej wykonaliśmy działanie "1+1".

Zapraszam do foto-reportażo-tutoriału, w którym pokażę krok, po kroku, bardzo szczegółowo jakie narzędzia zainstalowałem oraz jak zmieniał się kod podczas kolejnych, czerwono-zielonych faz.


Pod każdym zdjęciem znajdują się krótkie opisy tego co aktualnie się wydarzyło. Aby te komentarze były widoczne należy włączyć informacje o zdjęciu, klikając w prawym, górnym rogu zdjęcia na ikonkę z literą "i".

Testy będą miały postać zwykłego teksu. Tekst ten będzie źródłem do wygenerowania (w tle) testów jednostkowych, których spełnienie będzie oznaczało spełnienie danego wymagania biznesowego.


Widok tego kalkulatora przypomniał mi piękne czasy lat 90-tych. Kto nie miał kiedyś takiego kalkulatora? Kto kiedyś nie bawił się w nieskończoność wciskając różne kombinacje klawiszy aby wygenerować w lewym dolnym rogu ekranu literę 'E'. Kto nie bił rekordu ilości wciśnięć klawisza "=" w określonym przedziale czasowym.

 

 

0 komentarze :

Prześlij komentarz