niedziela, 7 grudnia 2014


Unit Testy w praktyce i o tym jak wygrałem NCrunch w konkursie na DevTalk
Od niedawna Maciej Aniserowicz nagrywa około półgodzinne rozmowy, na tematy związane z wytwarzaniem oprogramowania. Polecam zajrzeć na stronę DevTalk.pl i odsłuchać na próbę przynajmniej jeden z odcinków. Myślę, że większość z was wróci aby odsłuchować kolejne. Bardzo dobry projekt.

DavTalk ma to do siebie, że po wysłuchaniu nagrania, słuchacz czuję się zaproszony do włączenia w rozmowę, czego wynikiem jest kilka moich komentarzy.

W odcinku “03 – O TESTACH Z ADAMEM KOSIŃSKIM“, pojawił się konkurs w którym można było wygrać licencję na NCruncha. Poniżej oryginał zasad konkursu ze strony DevTalk:


NChrunch to bardzo fajne narzędzie wspierające pisanie testów jednostkowych. Kto jeszcze się z tym narzędziem nie spotkał, polecam aby wszedł na stronę http://www.ncrunch.net/ i obejrzał, krótki około dziewięciominutowy filmik z prezentacji możliwości tego narzędzia.

Zarówno do tego jak i do poprzedniego nagrania (o AOP z Barbarą Fusińską), umieściłem kilka moich przemyśleń. Moja radość nie miała końca, gdy okazało się, że to moje komentarze zasłużyły na wygraną w tym konkursie. Podziękowania za werdykt przesłałem drogą prywatnej korespondencji więc tutaj nie będę się więcej uzewnętrzniał.

Poniżej zamieszczam screeny, ze strony DevTalk, z moimi zwycięskimi komentarzami oraz odpowiedziami, z jakimi się spotkały.

Komentarze strałem się maksymalnie skracać, żeby nie odstraszać dużą ilością tekstu. Testowanie jednostkowe to temat bardzo rozległy: począwszy na dobrze narzędzi i bibliotek, po przez techniki pisania, dobre i złe praktyki, zakres i obszar testowanego kodu a kończywszy na aspektach związanbych z tym czy pisanie testów to kosztowne zajęcię za które klient nie płaci, czy może płaci ale nie bezpośrednio, czy to może nasza inwestycję na przyszłość, która zniweluje nam dług techniczny, itp, itd.

Zrobiłem screeny komentarzy i umieściłem w taki sposób aby utworzyły zamkniętą rozmowę. Dość wstępu, teraz samo mięso czyli komentarze:

Mój pierwszy komentarz:

Unit Testy w praktyce i o tym jak wygrałem NCrunch w konkursie na DevTalk
Odpowiedź Macieja:
Unit Testy w praktyce i o tym jak wygrałem NCrunch w konkursie na DevTalk

Odpowiedź Adama:
Unit Testy w praktyce i o tym jak wygrałem NCrunch w konkursie na DevTalk
Moja odpowiedź do Adama:
Unit Testy w praktyce i o tym jak wygrałem NCrunch w konkursie na DevTalk

Jeszcze jeden komentarz - trochę oderwany od tematyki testów jednostkowych. Komentarz ten był jednym z pierwszych a nie ostatnich (jakby to tutaj sugerowała kolejność). Umieściłem go na końcu ponieważ nie jest on związany z tematyką testowania. Jednak nie mogłem go pominąć ponieważ znalazł się pod tym samym nagraniem, pod którym NChrunch stał się mój.Unit Testy w praktyce i o tym jak wygrałem NCrunch w konkursie na DevTalk

Odpowiedź Adama:
Unit Testy w praktyce i o tym jak wygrałem NCrunch w konkursie na DevTalk

0 komentarze :

Prześlij komentarz